CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 11, 2012

Family Outing---->Wang Kelian

 
Time dalam train, pukul 5.00am, my Emak texted me tanya pukul berapa sampai Alor Setar and beliau cakap tak boleh tidor and nak ajak texting. Agak cuak la, 5.00am kot, kot la apa2 jadi kat rumah.Layan je la. Walaupun ngantuk sangat sebab 2 hari tak cukup tidor.
Pukul 7.05am, Alhamdulillah, train selamat sampai kat Stesen KTM Alor Setar. Abah datang ambik and terus pegi breakfast roti canai. Maybe Abah tengok muka aku dah macam zombie tak dapat makan otak kot, sebab tu terus pegi breakfast. Memang aku tengah lapar roti canai pun time tu.
Sampai rumah, Emak cakap kami akan pergi Wang Kelian hari tu jugak sebab MakNgah ajak. Patutnya kami p Sabtu ni sebab sepupu2 Abah ajak. Tapi sebab that the only day MakNgah off keja and ramai yang nak ikot, kami join je la.Rehat kejap, pukul 11 kami 12 kami bertolak dari Alor Setar naik Exora Makngah.

Apa yang best dengan Wang Kelian??
Barang dia murah2 gilak. Wang Kelian ni sempadan dengan Msia-Thailand. Peniaga2 plak orang Thailand yang boleh cakap Melayu. Jalan nak p Wang Kelian ni memang agak scary, berbukit2 macam nak pegi Cameron Highlands.1st time pergi dengan bas, ikut rombongan makcik2 kampung aku. Memang scary. Tapi bila pergi dengan kereta, okay ja pun.

 Gerai soft toys
Baru lepas hujan, kawasan jualan ni macam pasar malam. Gerai kiri kanan jalan. Sangat la panjang. Tak mampu den berjalan sampai hujung.

My nieces demam. Baru lepas makan ubat. Depa tidor sepanjang perjalanan.

My friends order jersey ni and the price is RM10. Tapi tak sempat beli sebab sampai ja kat gerai tu, pakcik penjual tu cakap "Yang tu untuk display ja dik, yang lain semua dah simpan. Sebab hujan, pakcik terpaksa tutup kedai. Lain kali ya". Kalau rumah aku sebelah Wang Kelian ni takdak hal la. Takdak jodoh la kawan aku dengan jersey dia.
Ini la tujuan aku nak pegi Wang Kelian sebab nak beli benda ni. Dulu tak mampu nak beli, bila dah besar baru dapat beli. Tiap2 hari aku berlatih guna, sampai lebam tangan kaki.

 Aku belanjakan total RM105.Habis elaun aku. Memang lari la savings aku bulan ni.

No comments: