CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 11, 2012

Exam Semester 2 PPF

 
Rasanya macam bulan lepas aku start semester kedua kat KSKB Sungai Buloh tu. Tup tup dah habis dah pun final exam semester kedua. Maybe minggu depan result akan keluar. Harap-harap aku lulus semuanya.
Review exam paper:
Behavioral Science (omputeh la sangat padahal Sains Tingkah Laku,STL) : Ok2 la.SEQ banyak tanya definisi. 
Microbiology : Soalan tak tersangka. Mau taknya, kami diberitahu nama2 microbe tak usah dihafal, sekali soalan keluar " namakan microbe dan jenis penyakitnya". Apa kes ni, tak dak dalam syllabus.
Chemistry : Ok la, boleh jawab. Semua soalan penuh jawapan.
Amalan Farmasi : Gila soalan. Aku tak hafal pun semua benda tu. Harap2 lulus pun Alhamdulillah.
Farmaseutik 3 : Walaupun tak sempat cover semua subjek, aku dapat penuhkan semua jawapan. Alhamdulillah.
Pharmacology 1 : Cheq banyak hentam fakta.
Pharmacology 2 : Last paper, ingatkan dapat la aku bersuka ria, rupanya ada harapan aku repeat paper tu balik. Soalan maut beb. Dia bagi nama ubat, dia suruh cerita cara tindakan dia. Aku dah la tak tido semalaman sebab study semua tu, tapi apa yang aku study tak terkeluar time exam.BLANK. Tawakal je la.

Habis exam, terus keluar merewang kat The Store Sungai Buloh. Then sabtu bawa kawan aku yang tak pernah kluar kL pergi Times Square and Jalan TAR. Banyak gilak sale kat Times Square. Korean style.Aku beli la sehelai ja blouse. Nak kena bajet duit sebab nak pergi shopping kat Wang Kelian plak with my family.Ikutkan hati nak ja borong 2,3 helai.

Malamnya, balik Kedah naik transport terbaru aku, train KTM Senandung Langkawi. Tiket dia murah gilak, RM21 economy class. Selalunya aku akan dapat seat sebelah lelaki, and my classmates selalu cakap " Kakyong selalu dapat seat sebelah jodoh". So, before naik train, aku minta la tukar dengan classmate aku sebab takut terdapat seat sebelah lelaki lagi. And dia setuju. Naik train je, yup, memang betul, aku dapat seat sebelah lelaki. Agak handsome. Tapi nak buat macam mana, aku dah tukar dah dengan classmate aku. Takkan nak minta tukar balik, nampak sangat aku ni gedikss. Apa yang classmates aku bagitau, lelaki tu study engineering kat UPNM. Waaa, melepas aku. Tentera kot. Tapi nampak dari muka dia, dia tu already taken.

Alhamdulillah, aku selamat sampai ke Alor Setar....

p/s: doakan aku lulus semua paper. tak kesah la pointer bawah 3.0,asalkan semua lulus. Aminn

2 comments:

Unknown said...

tu laaa...lain kali jangan tukar seat...hehe

Fikah said...

haha...baru2 ni yong duk dgn budak MA seremban.ramah gila.siap minta no tepon lagi.kak wani ckp nsem.tapi umur dia 20.huhu.kalau x ngorat dah.