CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 07, 2011

PAKK i


Kerja kat Perlis ni ada kebaikan dan keburukannya untuk aku. 
Kebaikan :

  • Dapat melatih diri berjauhan dengan anak menakan/sedara aku yang comey, aktif dan nakal tu. Before kerja kat Perlis dulu, ingat akan rasa homesick la kalau berjauhan dari Ecah, my niece.
  • Dapat menambahkan skill menunggang motorcycle untuk perjalanan jauh. Sejam je perjalanan dari umah Nenda aku ke rumah MakAbah aku. Taklah jauh sangat.
  • Dapat kenal suasana dan tempat baru. Contohnya before ni tak pernah pun jejalan dalam Politeknik Syed Sirajuddin padahal politeknik tu seberang jalan je dari rumah Nenda aku. Pergi UiTM Arau untuk sain cheque gaji.
  • Dapat pengalaman handle kanak-kanak yang segala macam ragam.
  • Jadi more creative sebab selalu buat aktiviti-aktiviti kraf sebab aktiviti ni memang budak-budak suka.
  • Jimat duit gaji sebab lunch murah and kekadang free sebab balik makan kat rumah Nenda. Minyak motor pun guna jimat sebab rumah Nenda ke tempat kerja dekat jer. Shopping mall tak banyak. And FYI, kat Perlis takda cinema.

Keburukan pulak :

  • Jauh dari family and kawan-kawan melepak. Kat Perlis, aku takda kawan untuk diajak melepak.
  • Penat tunggang motor every week sebab balik Kedah.
Sikit je keburukan dia, aku ingatkan banyak. Maybe tak terlintas lagi dalam fikiran aku. Nanti la update lain.
Petang ni pukul 6.00 petang tepat, aku tutup PAKK, terus pecut balik Kedah sebab cuti aku kat sini Khamis Jumaat.


1 comment:

AlyB said...

oh kau tinggal kat rumah tok kau.. igtkan ulang alik dari rrumah alor star ke perlis.. hehe