CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 02, 2012

Why only one post appear on my homepage?

 


Apasal la setiap kali aku buka blog aku, hanya satu post je muncul kat homepage? Buka blog orang lain, ok je. Berjela-jela plak post muncul.Tension jugak la bila aku tengok blog sendiri padahal bagi orang lain tak penting pun semua tu.Aku ingatkan aku tersilap setting ke apa, tapi bila check balik,setting ok. No prob. Template kot tak ok, so tukar la template baru. Tukar dan tukar lagi tapi masih tak berubah,,,, yang berubahnya template blog aku.
So, dengan takdak kejanya aku pun search la kat internet untuk solusinya. Dan aku pun terjumpa blog The Real Blogger Status.
Penyebab musabab kenapa blog aku jadi macam ni sebab photo2 dalam blog aku, aku just copy paste je dari web.Drag and drop technique. Sebenarnya tak boleh sebab gambar2 tu besar dan banyak sangat.
Sebagai solusinya, aku dikehendaki:
  1. Delete semua gambar yang aku copy paste dari web/google image. 
  2. Ganti balik gambar-gambar tu dengan gambar yang sama or gambar baru tapi bukan copy paste lagi.Agak skema sikit la cara ni.
  • First,bila dah jumpa apa2 gambar dari web, right click and copy link location image
  • 2nd,balik ke blog post and cari button 'insert image' yang ada kat toolbar new post tu. Nampak 'from URL', insert link kat situ then 'add selected'. 
  • and DONE.

No comments: