CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 21, 2012

Jodoh

 
 
Maybe pendapat aku tentang jodoh agak matang sebab kawan-kawan banyak mintak pendapat aku. Padahal aku tak pernah pun mengalami situasi-situasi yang depa tanya. Dan aku memang takda pengalaman bercinta dengan lelaki bukan mahram. Nak kata aku banyak berfikir pasal jodoh, tak juga tapi ada la terfikir. Maybe pengalaman orang sekeliling aku tentang jodoh mematangkan fikiran aku. Jodoh ni Allah dah tentukan. There is no reason why we love he/she when kita jumpa jodoh kita. True right?
 
And aku tak tahu dari mana aku dapat keberanian untuk masuk campur urusan one of my BFF bila dia dilemma pasal jodoh dia. Ada sorang mamat proposed dia untuk dijadikan isteri tapi taktahu nak terima ke tak sebab dia lebih suka kat mamat sorang lagi(kawan kitorang).And aku permudahkan urusan depa dengan jadi orang tengah, perantara, wakil sampaikan hajat masing-masing. The best things is bila dua-dua kawan aku tu suka sama suka tapi masing-masing takda keberanian nak berterus-terang. 
 
Sekarang terpulang la kepada depa nak mencorakkan perhubungan itu macam mana.
Semoga Allah permudahkan urusan depa. Kalau ada jodoh, tak kemana.
 


Jodoh ni cermin kepada diri kita.Nak tau jodoh kita orang dia macam mana, tengok je kat diri kita. Perempuan yang baik kan untuk lelaki yang baik and vice versa.Kalau dapat jodoh yang tak baik tu, itu sebagai ujian untuk diri kita supaya kita boleh bimbing partner kita untuk menjadi manusia yang lebih baik. 
 

 
 
 


No comments: